Suprotni vjetrovi pušu u pramac kršćanskoga visokog obrazovanja

možemo li se popeti na visove biblijskog obrazovanja… ako ne postavimo čvrst temelj učeništva?

Autor(i)

DOI:

https://doi.org/10.32862/k1.18.2.7

Ključne riječi:

učeništvo, kršćansko vodstvo, kršćansko visoko obrazovanje, nereligiozni, bivši vjernici, misija, kršćanska kultura

Sažetak

Ovaj članak istražuje izazove s kojima se suočavaju institucije kršćanskoga visokog obrazovanja, a usredotočuje se na trendove i „suprotne vjetrove“ koji prijete operativnoj održivosti. Članak tvrdi da se ove institucije nalaze u rizičnom trenutku gubitka svoje misije s obzirom na svoju ukorijenjenost u šire kulturološke pomake od biblijskoga kršćanskog učeništva. Članak koristi procjenu rizika u stilu one koju koriste brokeri s Wall Streeta te svrstava institucije u četiri kategorije na temelju broja studenata i ulaganja: uspješne, obećavajuće, inertne i posrnule. Analiza pokazuje da značajna većina kršćanskih škola spada u posrnulu ili obećavajuću kategoriju zbog čega je upitna njihova dugoročna održivost. Članak predlaže da glavni uzrok ovih izazova nije ni u pokušavanju ni u neuspjehu da se natječu sa sekularnim školama, nego u zanemarivanju učeništva koje je Krist poučavao i to najviše u crkvama iz kojih stoga dobivaju studente koji nisu dovoljno napredovali u učeništvu. Članak zagovara povratak „empirejskom učeništvu“, pri čemu je važno da predavači zaista podižu učenike. Usredotočujući se na učeništvo, kršćanske obrazovne institucije mogu povratiti svoju konkurentsku prednost i ispuniti svoju misiju stvaranja obrazovanih Kristovih učenika. Članak zaključuje kako put prema naprijed podrazumijeva stavljanje učeništva ispred pukog obrazovanja u svrhu plovidbe ususret suprotnim društvenim vjetrovima➡︎

Reference

Allen, Dennis. 2022. The Disciple Dilemma. NY: Morgan James Press.

Annual Data Tables. ATS Resources. https://www.ats.edu/Annual-Data-Tables.

Barna Group. 2015. The State of Discipleship: A Barna Report Produced in Partnership with The Navigators.

Berding, Kenneth. 2014. „The Crisis of Biblical Illiteracy“. Biola Magazine. 29. svibnja 2014.

Bouma, Jeremy. 2015. „Biblical Literacy, Academic Freedom and Christian Liberty“, odlomak iz knjige The Bible and the University. Zondervan Academic. 25. veljače 2015. (https://zondervanacademic.com/blog/biblical-literacy-academic-freedom-and-christian-liberty-an-excerpt-from-the-bible-and-the-university).

Cary, Phillip. 2022. Good News for Anxious Christian. Grand Rapids: Brazos Press.

Davis, Jim, Michael Graham, i Ryan P. Burge. 2023. The Great Dechurching: Who’s Leaving, Why Are They Going, and What Will It Take to Bring Them Back? Grand Rapids: Zondervan.

Gage, Deborah. 2012. „The Venture Capital Secret: 3 Out of 4 Start-Ups Fail“. The Wall Street Journal. 20. rujna 2012.

Grant, Tobin J. 2008. „Measuring Aggregate Religiosity in the United States, 1952–2005“. Sociological Spectrum 28, br. 5: 460-476.

Korn, Melissa, Andrea Fuller, i Jennifer S. Forsyth. 2023. „Colleges Spend Like There’s No Tomorrow“. Wall Street Journal. 10. kolovoza 2023.

Perkins, Cindy. 2023. „Church Growth: Mastering Discipleship with The Bonhoeffer Project“. The Disciple Dilemma. 27. srpnja 2023. https://www.youtube.com/watch?v=2Ac-v5rQhXk (00:15:30 – 00:16:30).

Wilberforce, William. 1834. A Practical View of the Prevailing Religious System of Professed Christians, in the Middle and Higher Classes in this Country, Contrasted with Real Christianity. Dublin: Dugdale Publisher.

Preuzimanja

Objavljeno

2024-11-25