Isus nam je namjerno pokazao model učeništva koji počiva na odnosima - zašto ga se nismo držali?

Autor(i)

DOI:

https://doi.org/10.32862/k1.19.1.4

Ključne riječi:

učeništvo, odnosi, internalizacija, umnažanje

Sažetak

Čitajući Evanđelja, možemo primijetiti kako je Isus namjerno i sa svrhom prakticirao učeništvo koje počiva na odnosima. U želji da dosegne mnoštvo, Isus se usmjerio na malu skupinu ljudi s ciljem stvaranja učenika koji će stvarati učenike i to iz barem dvaju valjanih razloga: internalizacije i umnažanja. U kontekstu bliskih odnosa Isus je htio sebe na neki način umnožiti u njih dvanaest. No postavlja se pitanje zašto Crkva u velikoj mjeri ne nasljeduje takav model učeništva? U članku se navode dva moguća razloga: prvi je taj što propovijedamo evanđelje koje sadrži samo oproštenje, no ne i učeništvo, a drugi je razlog taj što smo Isusov model učeništva koji počiva na odnosima zamijenili programima. Uspoređujući razlike između programa i odnosa, u članku se donose dva provokativna zaključka: 1. Da smo mogli učiniti učenike propovijedajući ljudima, taj bi se posao davno već obavio. 2. Čak i najveći propovjednik koji je ikada živio – sâm Isus – nije se oslanjao na svoje propovijedanje da bi činio učenike. On se oslanjao na osobnu povezanost.

Reference

Bruce, A. B. s. a. The Training of the Twelve. Grand Rapids, MI: Christian Classics Ethereal Library. https://ccel.org/ccel/b/bruce/twelve/cache/twelve.pdf.

Chole, Alicia Britt. 2001. „Purposeful Proximity — Jesus’ Model of Mentoring“. Enrichment Journal (proljeće): 62-65.

Coleman. Robert E. 1964. The Master Plan of Evangelism. Old Tappan, N.J.: Revell.

Eims, Leroy. 1978. The Lost Art of Disciple Making. Colorado Springs, CO: NavPress.

Peterson, Eugene. 1982. Traveling Light. Downers Grove: IVP.

Watson, David. 1982. Called & Committed: World-Changing Discipleship. Wheaton, IL: Harold Shaw Publishers.

Preuzimanja

Objavljeno

2025-06-12