DUŠEVNO ZDRAVLJE I KVALITETA ŽIVOTA STUDENATA FAKULTETA ZDRAVSTVENIH STUDIJA SVEUČILIŠTA U MOSTARU
Ključne riječi:
duševno zdravlje, kvaliteta života, studenti, fakultet zdravstvenih studijaSažetak
Uvod: Duševno zdravlje i kvaliteta života studnata predstavlja ključne aspekte njihova svakodnevnog funkcioniranja, a okolnosti poput životnih uvjeta mogu značajno utjecati na njih. S obzirom na sve veći broj mladih ljudi koji se suočavaju s psihološkim teškoćama tijekom studiranja, istraživanje povezanosti između načina života i duševnog zdravlja postaje od velike važnosti. Ovaj rad istražuje kako način života, život kod roditelja u odnosu na život kao podstanar utječe na duševno zdravlje i kvalitetu života studenata Fakulteta zdravstvenih studija u Mostaru.
Cilj istraživanja je ispitati duševno zdravlje i kvalitetu života studenata Fakulteta zdravstvenih studija, uspoređujući studente koji žive kod roditelja i one koji žive kao podstanari.
Ispitanici i postupci: Istraživanje je provedeno na Fakultetu zdravstvenih studija u Mostaru. U istraživanju je uključeno 150 ispitanika, od kojih 84 čine istnu skupinu odnosno studenti koji žive kao podstanari, a 66 ih čine kontrolnu skupinu tj. studenati koji žive kod roditelja. Podaci su prikljupljeni na osnovu trodjelnog upitnika i obrađeni od stane stručnjaka za statistiku.
Rezultati: Rezultati su pokazali da studenti koji žive kao podstanari iskazuju značajno više psiholoških simptoma, uključujući somatizaciju, anksioznost i depresiju, u usporedbi sa studentima koji žive kod roditelja. Međutim, nije utvrđena statistički značajna razlika u kvaliteti života između dviju skupina prema rezultatima WHOQOL-BREF upitnika. Iako su studenti koji žive s roditeljima imali bolju percepciju duševnog zdravlja, razlike u kvaliteti života bile su minimalne.
Zaključak: Studenti koji žive kod roditelja pokazuju bolje psihičko zdravlje i manje stresa u odnosu na podstanare, dok kvaliteta života ostaje na sličnoj razini u obje skupine.












