OD ZASLONA DO ŠKOLSKIH DVORIŠTA – KOMPARATIVNA ANALIZA DIGITALNOG I FIZIČKOG NASILJA U ŠKOLAMA SA STAJALIŠTA MEĐUNARODNIH STANDARDA DJEČJIH PRAVA
DOI:
https://doi.org/10.25234/dosd/35121Ključne riječi:
dječja prava, nasilje u školi, digitalno nasilje, pravna zaštita ljudskih prava, komparativno pravoSažetak
Ovaj se rad bavi pitanjem veze između digitalnog i fizičkog nasilja u školama iz perspektive komparativnog prava, istražujući kako se ovo pitanje rješava u sustavima različitih sudbenih nadležnosti i u međunarodnom okviru ljudskih prava. U radu se na temelju pravne analize, sudske prakse, pregleda politika i empirijskih podataka istražuju načini na koje zlostavljanje, poput digitalnog nasilja, digitalnog uznemiravanja i doxinga u virtualnom okruženju potiču sukobe u stvarnom svijetu, intenzivirajući obrasce nasilničkog ponašanja i zastrašivanja među učenicima. U istraživanju se analizira relevantno zakonodavstvo u zemljama Europe, Sjeverne Amerike, Azije, Afrike i Latinske Amerike, utvrđuju primjeri dobre prakse i nedostatci u provedbi. Kritički se procjenjuju ključni pravni izazovi poput jurisdikcijskih ograničenja u reguliranju nasilja u virtualnom okruženju, odnos između disciplinskih mjera i dječjih prava te uloga digitalnih platformi u borbi protiv nasilja u školama. Nadalje se pravni odgovori promatraju u okviru međunarodnih instrumenata ljudskih prava, uključujući Konvenciju UN-a o pravima djeteta, regionalne konvencije o ljudskim pravima i recentnu sudsku praksu sudova i ugovornih tijela. Rezultati analize pokazuju da je provedba nedosljedna, a zaštita djece često fragmentirana, unatoč tome što pravni sustavi sve više prepoznaju preklapanje digitalnog i fizičkog nasilja. U radu se iznosi tvrdnja da u različitim jurisdikcijama još nisu u potpunosti integrirani digitalni i fizički oblici nasilja u školama u jedinstveni pravno zasnovani odgovor te se zaključuje da učinkovita zaštita djece zahtijeva sveobuhvatne pravne reforme utemeljene na međunarodnim standardima ljudskih prava.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2025 Lilla Garayova

This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.