AUTOMATIZACIJA PROVJERE INFORMACIJA: ETNOGRAFSKI PRISTUP REDAKCIJAMA

Autor(i)

Ključne riječi:

AUTOMATIZIRANA PROVJERA INFORMACIJA, UMJETNA INTELIGENCIJA, ETNOGRAFIJA, REDAKCIJE, MEDIJI

Sažetak

Ovaj članak istražuje usvajanje alata za automatizaciju koji su zasnovani na umjetnoj inteligenciji u redakcijama za provjeru točnosti informacija, pri čemu se fokus stavlja na njihov potencijal za poboljšanje učinkovitosti i dosega verifikacije. Korištenjem digitalne etnografije i polustrukturiranih intervjua s rukovoditeljima, novinarima i inženjerima iz Duke Reporters’ Laba (SAD) i Full Facta (UK), istraživanje ispituje motive za usvajanje navedenih alata, njihov utjecaj na praksu provjere informacija, percipirane prednosti, stavove korisnika i mjerljive rezultate. Nalazi otkrivaju značajne varijacije u pristupima i rezultatima među redakcijama, pri čemu se naglašavaju izazovi u implementaciji alata za automatizaciju unutar složenih tijekova rada. Ovo istraživanje unaprjeđuje razumijevanje uloge automatizacije u provjeri informacija i nudi uvide za buduća istraživanja.

Preuzimanja

Objavljeno

2025-02-28