AUTOMATIZACIJA PROVJERE INFORMACIJA: ETNOGRAFSKI PRISTUP REDAKCIJAMA
Ključne riječi:
AUTOMATIZIRANA PROVJERA INFORMACIJA, UMJETNA INTELIGENCIJA, ETNOGRAFIJA, REDAKCIJE, MEDIJISažetak
Ovaj članak istražuje usvajanje alata za automatizaciju koji su zasnovani na umjetnoj inteligenciji u redakcijama za provjeru točnosti informacija, pri čemu se fokus stavlja na njihov potencijal za poboljšanje učinkovitosti i dosega verifikacije. Korištenjem digitalne etnografije i polustrukturiranih intervjua s rukovoditeljima, novinarima i inženjerima iz Duke Reporters’ Laba (SAD) i Full Facta (UK), istraživanje ispituje motive za usvajanje navedenih alata, njihov utjecaj na praksu provjere informacija, percipirane prednosti, stavove korisnika i mjerljive rezultate. Nalazi otkrivaju značajne varijacije u pristupima i rezultatima među redakcijama, pri čemu se naglašavaju izazovi u implementaciji alata za automatizaciju unutar složenih tijekova rada. Ovo istraživanje unaprjeđuje razumijevanje uloge automatizacije u provjeri informacija i nudi uvide za buduća istraživanja.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2025 Irene Larraz, Ramón Salaverría, Javier Serrano-Puche

This work is licensed under a Kreativni Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND