INTERKULTURNA KOMUNIKACIJA STUDENATA NA ERASMUSU
Ključne riječi:
ERASMUS, STUDENTI, INTERKULTURNA KOMUNIKACIJA, ISTRAŽIVANJE, KOMPETENCIJESažetak
Interkulturna komunikacijska kompetencija postala je jednom od najznačajnijih kompetencija u suvremenom svijetu. U obrazovnom sustavu ta je kompetencija prepoznata kao ključna razvojna kompetencija. U teorijskom dijelu rada donosi se pregled modela interkulturne komunikacijske kompetencije s ciljem identificiranja varijabli koje pridonose poboljšanju interkulturne komunikacijske kompetencije. Relevantni teorijski model koji je poslužio kao podloga istraživanju jest Benettov razvojni model. Cilj rada bio je dobiti uvid u iskustvo studenata koji su pohađali program Erasmus s interkulturnom komunikacijom. U istraživanju je primijenjena kvalitativna metoda, a za obradu podataka korištena je tematska analiza. Rezultati istraživanja pokazuju da su svi ispitanici, zahvaljujući sudjelovanju na Erasmusu, profitirali u području znanja, vještina i svijesti o interkulturnoj komunikaciji. Kao bitne kompetencije za učinkovitiju interkulturnu komunikaciju izdvajaju se vještine učinkovite neverbalne komunikacije, aktivnog slušanja, postavljanja pitanja, sudjelovanja u zajedničkim aktivnostima, uporaba tehnologije i humora. Rezultati istraživanja ukazuju da iskustvo boravka na programu Erasmus pomaže pri razvoju vještina interkulturne komunikacijske kompetencije, svijesti o vlastitoj kulturi, samopouzdanja i životnih vještina.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2025 Marijan Primorac, Anita Begic, Ivana Grbavac

This work is licensed under a Kreativni Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND