INTERKULTURNA KOMUNIKACIJA STUDENATA NA ERASMUSU

Autor(i)

  • Marijan Primorac Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru
  • Anita Begic
  • Ivana Grbavac

Ključne riječi:

ERASMUS, STUDENTI, INTERKULTURNA KOMUNIKACIJA, ISTRAŽIVANJE, KOMPETENCIJE

Sažetak

Interkulturna komunikacijska kompetencija postala je jednom od najznačajnijih kompetencija u suvremenom svijetu. U obrazovnom sustavu ta je kompetencija prepoznata kao ključna razvojna kompetencija. U teorijskom dijelu rada donosi se pregled modela interkulturne komunikacijske kompetencije s ciljem identificiranja varijabli koje pridonose poboljšanju interkulturne komunikacijske kompetencije. Relevantni teorijski model koji je poslužio kao podloga istraživanju jest Benettov razvojni model. Cilj rada bio je dobiti uvid u iskustvo studenata koji su pohađali program Erasmus s interkulturnom komunikacijom. U istraživanju je primijenjena kvalitativna metoda, a za obradu podataka korištena je tematska analiza. Rezultati istraživanja pokazuju da su svi ispitanici, zahvaljujući sudjelovanju na Erasmusu, profitirali u području znanja, vještina i svijesti o interkulturnoj komunikaciji. Kao bitne kompetencije za učinkovitiju interkulturnu komunikaciju izdvajaju se vještine učinkovite neverbalne komunikacije, aktivnog slušanja, postavljanja pitanja, sudjelovanja u zajedničkim aktivnostima, uporaba tehnologije i humora. Rezultati istraživanja ukazuju da iskustvo boravka na programu Erasmus pomaže pri razvoju vještina interkulturne komunikacijske kompetencije, svijesti o vlastitoj kulturi, samopouzdanja i životnih vještina.

Preuzimanja

Objavljeno

2025-08-10