ISTRAŽIVANJE ETIČKIH I REGULATORNIH IZAZOVA INTEGRACIJE UMJETNE INTELIGENCIJE U NOVINSKIM REDAKCIJAMA EUROPSKE UNIJE
Ključne riječi:
MEDIJSKA REGULACIJA, DIGITALNO NOVINARSTVO, UMJETNA INTELIGENCIJA, MEDIJSKA ETIKA, ALGORITAMSKO NOVINARSTVOSažetak
Umjetna inteligencija (UI) znatno je preoblikovala medijski krajolik u digitalnom okružju koje se brzo mijenja. Iako su se u posljednje vrijeme pojavile zakonodavne mjere i inicijative samoregulacije unutar industrije kako bi se odgovorilo na posljedice korištenja UI-ja, etički izazovi povezani s primjenom umjetne inteligencije u redakcijama Europske unije te načini na koje se medijske organizacije snalaze u regulatornim okvirima i internim inicijativama i dalje su nedovoljno istraženi. Ova studija nastoji popuniti tu prazninu ispitivanjem uvjeta pod kojima se alati umjetne inteligencije integriraju u medijske organizacije, iz organizacijske i regulatorne perspektive. Na temelju analize 30 ključnih dokumenata i 41 dubinskog intervjua s medijskim profesionalcima i regulatornim stručnjacima na trima tržištima EU-a, studija donosi ključne uvide: ograničen diskurs o korištenju UI-ja u medijskim organizacijama, značajne razlike u praksama implementacije te izostanak jasnih i provedivih regulatornih smjernica za rješavanje pitanja povezanih s novinskim sadržajem koji je generirala umjetna inteligencija.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2025 Lefevre, Errando, Afilipoaie, Ranaivoson, Wiart

This work is licensed under a Kreativni Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND