RAZVOJ REGULACIJE MEDIJSKOG VLASNIŠTVA U HRVATSKOJ

Autor(i)

  • Ana Tešić Faculty of Political Science, University of Zagreb

Ključne riječi:

MEDIJSKI PLURALIZAM, MEDIJSKO VLASNIŠTVO, REGULACIJA, TRANSPARENTNOST

Sažetak

Cilj je ovog rada opisati razvoj regulacije medijskog vlasništva u Hrvatskoj od njezina osamostaljenja naovamo te pokušati procijeniti jesu li promjene bile u smjeru podrške medijskog pluralizma. Premisa od koje istraživanje polazi jest da transparentnost vlasništva nad medijima, jedan od ključnih preduvjeta medijskog pluralizam (Borges i Christophorou, 2024), još uvijek nije u potpunosti ostvarena. Rad je pokazao da je Hrvatska prešla dug put od prilično restriktivnog pristupa u regulaciji vlasništva nad medijima, kako u pogledu otvorenosti medijskog tržišta tako i u pogledu transparentnosti vlasništva nad medijima, do situacije u kojoj je danas. No čini se da određeni nedostatci još uvijek postoje, posebice kod osiguranja učinkovite provedbe i dodjeljivanja jasnih institucionalnih odgovornosti za praćenje i sankcioniranje nepoštivanja zakonskih odredbi.

Preuzimanja

Objavljeno

2025-08-10