Medijska inovacija u Europi i preispitivanje odnosa prema publikama: između građana i potrošača
Ključne riječi:
mediji, poslovna inovacija, crowdfunding, paywall, participacija, publike, građani, potrošačiSažetak
Razvoj i široka primjena novih tehnologija građanima je omogućila sudjelovanje u različitim fazama proizvodnje, distribucije i promocije vijesti i drugih sadržaja kao nikada ranije. Kako bi odgovorili na promjene u informacijskom okruženju, mediji i novinari pokušavaju uvesti inovacije u poslovni model. Stoga ovaj rad postavlja sljedeće pitanje : u pokušaju da preispitaju poslovni model, preispituju li mediji i novinari diljem Europe i svoj odnos s publikama? Preciznije, odnosi li se postojeća inovacija prema publikama prvenstveno kao prema građanima ili kao prema potrošačima? Analiza se temelji na podacima prikupljenima od nacionalnih istraživačkih timova kroz projekt Media Pluralism Monitor 2016, koji je proveden u 28 zemalja Europske unije, Crnoj Gori i Turskoj. Rezultati pokazuju kako su najvidljiviji pokušaji inovacije u obuhvaćenim državama crowdfunding/crowdsourcing i različite vrste paywalla, što se može tumačiti kao pokušaj da se od publike nadoknade smanjeni prihodi od oglašavanja. Istovremeno, tek nekoliko inicijativa značajnije preispituje svoj odnos s publikom, dajući im veću moć odlučivanja (bilo da se radi o odlučivanju o sadržaju ili o poslovnoj strategiji). Publike se u velikoj mjeri i dalje tretira primarno kao potrošače, a njihova razina participacije ostaje ograničena.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2018 Iva Nenadić, Alina Ostling

This work is licensed under a Kreativni Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND