Novinarska generacija Z
što očekivati od nje u vremenima degradacije medija?
Ključne riječi:
generacija Z, konvergencija, istraživačko-stvaralački projekt, transmedijski narativi, virtualne redakcije, multiplatformeSažetak
Ovaj članak predstavlja rezultate istraživačko-stvaralačkog projekta provedenog u Brazilu u razdoblju od trideset mjeseci čiji je zadatak bio istražiti kako se novinari takozvane generacije Z nose s novim tehnologijama i stvaraju specifične narative na konvergirajućim medijskim platformama. Istraživanje je uključilo 125 studenata u projekt stvaranja sadržaja na različitim platformama, pri čemu su se koristile teorija i metode koje je osmislio Paul Freire. Rezultati pokazuju da generacija Z uspostavlja parametre pisanja kojima izbjegava složeno pretraživanje i koji se temelje na virtualnoj redakciji i multitaskingu. Novi novinarski modeli otkriveni kod studenata koji su sudjelovali u istraživanju vjerojatno će se oslanjati na organizacijsko okruženje čije su karakteristike horizontalno odlučivanje i fleksibilnija, demokratičnija produkcija. U kontekstu trenutnog demokratskog nazadovanja u Brazilu, sudionici istraživanja definirali su svoju informativnu agendu kao oblik borbe protiv hegemonijskog diskursa.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2020 Zanei Barcellos, Patricia Gil

This work is licensed under a Kreativni Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND