Stereotipi vezani uz stariju dob
pogled na starije u brazilskom oglašavanju
Ključne riječi:
oglašavanje, starenje, stereotipi, Brazil, oglašivačiSažetak
Starenje (proces koji je već duboko zahvatio Europu, a sada i Brazil) više od ostalih demografskih fenomena predstavlja socijalnu konstrukciju koja je pod utjecajem medija. Oglašavanje, koje istovremeno reflektira društvene vrijednosti i doprinosi konstrukciji društvenih vrijednosti, koristi stereotipe kao alat za kreiranje prepoznatljivih likova. Cilj ovog istraživanja jest identificirati aspekte oglašivačkih poruka koje koriste stereotipe u portretiranju starijih ljudi. Uzorak se sastojao od devetnaest jedinica oglasa odabranih između 4,500 objava na Faceebooku i Youtubeu deset kompanija s najvećom potrošnjom na oglašavanje u Brazilu, u razdoblju od srpnja 2017. do lipnja 2018. Od 104 oglasa koji prikazuju starije ljude, 19 je koristilo stereotipe. U njih 12 koristili su se pozitivni stereotipi u smislu životnog iskustva koje dolazi s godinama, dok ih je 7 prikazivalo negativne osobine koje se vezuju uz starost: gubitak osjećaja za stvarnost kod starijih osoba, teškoće s tehnologijom, siromašna socijalna interakcija, fizičke teškoće ili staromodno odijevanje. Negativni stereotipi odražavaju zastarjelu percepciju procesa starenja.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2020 Christiane Monteiro Machado, Jorge Pedro Sousa

This work is licensed under a Kreativni Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND