Cesarčev Kvaternik: sin domovine između dvije revolucije
DOI:
https://doi.org/10.22586/pp.v42i64.25051Ključne riječi:
August Cesarec, Sin domovine, Eugen Kvaternik, revolucija, mladiSažetak
Historiografski utemeljen i književnopovijesno relevantan, dramski tekst Augusta Cesarca Sin domovine (1940) već uvodnom autorskom bilješkom upućuje na osobnu dramu Eugena Kvaternika koja se razvija u srazu njegova habitusa, ideala i društvenih i političkih okolnosti koje će ga voditi do realizacije „čina“ u Rakovičkoj buni i tragičnog kraja. Postavljajući Kvaternika uz bok idealistima i revolucionarima njegova doba, a u kontrastu prema oportunizmu i korumpiranosti vladajuće političke elite ali i podupirućih društvenih struktura, Cesarec stvara tragičnu figuru povijesne ličnosti kojom se istovremeno osvrće na naslijeđe Francuske i obzore Oktobarske revolucije. U članku se njegov pristup predstavlja kao izraz generacijskog i osobnog angažmana koji se u književnoj povijesti nadovezuje na liniju promišljanja politike, pravednosti i otpora, granica opravdanog nasilja, progresa i povijesnog usuda koja se u hrvatskoj književnosti može pratiti od Mažuranića i Kranjčevića pa do generacije Mladih i samog Cesarca. Cesarčev Sin domovine u tom kontekstu funkcionira kao modernističko uobličenje drame istaknutog pojedinca čiji je individualizam preduvjet svakog kolektivnog napretka.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2023 Authors and journal

This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.