PERCEPCIJA UČITELJA O STRUKTURIRANOM PROVOĐENJU SLOBODNOGA VREMENA DJECE OSNOVNOŠKOLSKE DOBI I ULOGAMA KOJE ONI I RODITELJI PREUZIMAJU U ODGOJU I OBRAZOVANJU DJECE

Autor(i)

  • Monika Pažur Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
  • Katarina Aladrović Slovaček Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu

DOI:

https://doi.org/10.32903/zs.70.2.2

Ključne riječi:

kraći odgojno-obrazovni program; razvoj kompetencija; roditelji; učitelji razredne nastave; uloge

Sažetak

Ciljevi ovoga istraživanja bili su ispitati stavove učitelja razredne nastave o značaju i posljedicama uključivanja djece u strukturirane oblike provođenja slobodnoga vremena te ispitati učiteljevu percepciju o ulogama koje preuzimaju učitelji i roditelji u odnosu na odgoj i obrazovanje djeteta. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom u obrascu Google. U istraživanju je sudjelovalo 226 učitelja razredne nastave različitoga radnog staža, zaposlenih u urbanim, ruralnim i suburbanim školama, u svim županijama u Republici Hrvatskoj. Većina učitelja uključivanje djece u strukturirane oblike provođenja slobodnoga vremena smatra važnim (34,1 %) i vrlo važnim (23 %). Kao glavne razloge zašto to smatraju važnim odabiru sljedeće: djeca tamo stječu nova znanja i vještine, razvijaju radne navike te razvijaju samopouzdanje. Oko polovice učitelja slaže se kako djeca uključena u kraće odgojno-obrazovne programe imaju bogatiji rječnik, pokazuju bolje čitalačke vještine te pokazuju veći interes za pripovijedanje i pričanje priča. U odnosu na uloge koje učitelji i roditelji preuzimaju u području odgoja i obrazovanja djeteta, učitelji smatraju kako najviše potiču djecu na razvoj čitalačke i jezične kompetencije te na razvoj vještina stvaranja pozitivnih odnosa s drugima. S druge strane, smatraju da roditelji najviše doprinose razvoju vještina stvaranja pozitivnih odnosa s drugima, razvoju komunikacijskih vještina i razviju jezičnih kompetencija. U odnosu na uloge koje preuzimaju učitelji smatraju kako oni najviše preuzimaju uloge učitelja, modela i pokazivača, dok roditelji preuzimaju uloge savjetnika, organizatora i učitelja.

Preuzimanja

Objavljeno

2025-04-10

Broj časopisa

Rubrika

Original scientific article