Kreativnost i umjetna inteligencija

Usporedba sposobnosti za kreativnost u ljudi i umjetne inteligencije

Autor(i)

  • Predrag Haramija

Ključne riječi:

kreativnost; umjetna inteligencija; ljudska osoba; izvornost; jedinstvenost

Sažetak

U radu se traži odgovor na pitanje može li umjetna inteligencija (UI) biti kreativna.
Daje se prikaz radova i stajališta na temu te vlastita istraživanja, u kojima
se uspoređuju sposobnosti ljudi i UI u brendiranju tvrtke. Prosuđuju se prijedlozi
imena, slogana i logotipa tvrtke kako su ih izradili ispitanici te kako ih je za njih
izradila UI. Nailazi se na bitnu razliku između ljudi i UI u ispunjavanju kriterija
jedinstvenosti koji zahtijeva kreativnost. Rezultati istraživanja pokazuju da je oko
četvrtine ispitanika napravilo prijedlog izvornoga i originalnoga imena, slogana
ili logotipa, a kod UI ne postoji prijedlog koji udovoljava tomu kriteriju, te govore
u prilog stajalištima da je kreativnost mogućnost darovana samo ljudima.

Objavljeno

2025-07-04

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni rad