Kreativnost i umjetna inteligencija
Usporedba sposobnosti za kreativnost u ljudi i umjetne inteligencije
Keywords:
kreativnost; umjetna inteligencija; ljudska osoba; izvornost; jedinstvenostAbstract
U radu se traži odgovor na pitanje može li umjetna inteligencija (UI) biti kreativna.
Daje se prikaz radova i stajališta na temu te vlastita istraživanja, u kojima
se uspoređuju sposobnosti ljudi i UI u brendiranju tvrtke. Prosuđuju se prijedlozi
imena, slogana i logotipa tvrtke kako su ih izradili ispitanici te kako ih je za njih
izradila UI. Nailazi se na bitnu razliku između ljudi i UI u ispunjavanju kriterija
jedinstvenosti koji zahtijeva kreativnost. Rezultati istraživanja pokazuju da je oko
četvrtine ispitanika napravilo prijedlog izvornoga i originalnoga imena, slogana
ili logotipa, a kod UI ne postoji prijedlog koji udovoljava tomu kriteriju, te govore
u prilog stajalištima da je kreativnost mogućnost darovana samo ljudima.
Published
Issue
Section
License
Jednom prihvaćeni članak obvezuje autora da ga ne smije objaviti drugdje bez dozvole uredništva, a i tada samo uz bilješku da je objavljen prvi put u Obnovljenom životu. Uredništvo će obavijestiti autora o prihvaćanju ili neprihvaćanju članka za objavljivanje.
Članci objavljeni u časopisu se, uz prikladno navođenje izvora, smiju besplatno koristiti u obrazovne i druge nekomercijalne svrhe.