Socijalno–psihološka pozadina anticrkvenoga sentimenta

Autor(i)

  • Zlatko Šram Hrvatski centar za društvena istraživanja, Šibenik, Hrvatska

Ključne riječi:

socijalna alijenacija, vrijednosne orijentacije, psihopatija, makijavelizam, anticrkveni sentiment

Sažetak

U ovom smo istraživanju nastojali utvrditi doprinose li socijalna alijenacija, Schwartzov model individualnih vrijednosti, psihopatija i makijavelizam u predikciji rezultata na skali anticrkvenoga sentimenta. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku punoljetnih građana hrvatske nacionalnosti. Rezultati regresijskih analiza pokazali su da socijalna alijenacija i orijentacija na vlastiti probitak te primarna psihopatija i makijavelizam u bitnoj mjeri doprinose pojavljivanju anticrkvenoga sentimenta. Rezultati faktorske analize provedene na ispitivanim varijablama ukazali su na postojanje latentnoga “mračnoga” stavovsko–personalnoga obrasca, čiju strukturu definira i anticrkveni sentiment.

Preuzimanja

Objavljeno

2025-04-16

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni znanstveni rad