UREDBA O STRANIM SUBVENCIJAMA: VIŠE OD ALATA ZA TRŽIŠNO NATJECANJE U MEDIJSKOM SEKTORU?
Ključne riječi:
UREDBA O STRANIM SUBVENCIJAMA, EUROPSKI AKT O SLOBODI MEDIJA, SPAJANJA I AKVIZICIJE, JAVNI INTERES, PREUZIMANJE MEDIJA, REGULATORNA SURADNJASažetak
Pritužbe o narušavajućim i nereguliranim učincima stranih ulaganja koja su potaknuta stranim državnim subvencijama u Europi kroz spajanja i akvizicije, javne nabave i greenfield projekte dovele su do stvaranja Uredbe o stranim subvencijama (USS). Prema USS-u subvencije koje dodjeljuju vlade izvan EU-a može ocijeniti Europska komisija. USS signalizira oprezniji, protekcionistički pristup stranim ulaganjima u ključnim sektorima, uključujući medije i telekomunikacije. Usporedbom odabranih proceduralnih odredbi, ovaj članak promatra USS u kontekstu druge dvije ex ante regulative, Uredbe o stranim direktnim ulaganjima i Uredbe EU-a o spajanju poduzeća, pri čemu se otkrivaju upečatljive sličnosti s potonjom uredbom. Koncentracija medija i prikrivene strane subvencije prelaze zabrinutosti vezane uz tržišno natjecanje te uključuju rizike od preuzimanja medija i stranog uplitanja. Iako se fokusira na rješavanje tržišnih distorzija povezanih s natjecanjem, USS ima neočekivanu ulogu u Europskom aktu o slobodi medija, koji se bavi rizicima financijski kontroliranih „medijskih usluga iz zemalja prekršitelja”.
Preuzimanja
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Licenca
Autorska prava (c) 2025 Adelaida Afilipoaie

This work is licensed under a Kreativni Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND