UREDBA O STRANIM SUBVENCIJAMA: VIŠE OD ALATA ZA TRŽIŠNO NATJECANJE U MEDIJSKOM SEKTORU?

Autor(i)

  • Adelaida Afilipoaie imec-SMIT, Vrije Universiteit Brussel

Ključne riječi:

UREDBA O STRANIM SUBVENCIJAMA, EUROPSKI AKT O SLOBODI MEDIJA, SPAJANJA I AKVIZICIJE, JAVNI INTERES, PREUZIMANJE MEDIJA, REGULATORNA SURADNJA

Sažetak

Pritužbe o narušavajućim i nereguliranim učincima stranih ulaganja koja su potaknuta stranim državnim subvencijama u Europi kroz spajanja i akvizicije, javne nabave i greenfield projekte dovele su do stvaranja Uredbe o stranim subvencijama (USS). Prema USS-u subvencije koje dodjeljuju vlade izvan EU-a može ocijeniti Europska komisija. USS signalizira oprezniji, protekcionistički pristup stranim ulaganjima u ključnim sektorima, uključujući medije i telekomunikacije. Usporedbom odabranih proceduralnih odredbi, ovaj članak promatra USS u kontekstu druge dvije ex ante regulative, Uredbe o stranim direktnim ulaganjima i Uredbe EU-a o spajanju poduzeća, pri čemu se otkrivaju upečatljive sličnosti s potonjom uredbom. Koncentracija medija i prikrivene strane subvencije prelaze zabrinutosti vezane uz tržišno natjecanje te uključuju rizike od preuzimanja medija i stranog uplitanja. Iako se fokusira na rješavanje tržišnih distorzija povezanih s natjecanjem, USS ima neočekivanu ulogu u Europskom aktu o slobodi medija, koji se bavi rizicima financijski kontroliranih „medijskih usluga iz zemalja prekršitelja”.

Preuzimanja

Objavljeno

2025-02-28