OBRAZOVANJE ZA PODUZETNIŠTVO U ZDRAVSTVENOM SUSTAVU
DOI:
https://doi.org/10.32903/zs.70.2.5Ključne riječi:
poduzetništvo; zdravstvo; tehnološke inovacije; obrazovanjeSažetak
Razvojem tehnologije dolazi do promjena u biomedicinskim istraživanjima, a poduzetnički pothvati u zdravstvu u središtu su sve veće pozornosti istraživača diljem svijeta. Razvijene zemlje u svoj zdravstveni sustav sve više uvode tehnološke inovacije. Zdravstvena industrija prolazi značajne promjene povezane s velikim zahtjevima društva, pooštravanjem zakonodavstva u industriji i sve većom ponudom medicinskih usluga. Suvremeno zdravstvo također se suočava s novim izazovima koje je teško predvidjeti. Pandemija virusa COVIDA-19 dovela je do promjene paradigme u ponašanju potrošača, uključujući i ono unutar zdravstvene industrije. Brojni autori ističu prazninu u postojećoj literaturi u holističkom razumijevanju kako točno tehnologija pomaže u prevladavanju izazova i otvaraju poslovnih mogućnosti za poduzetnike u zdravstvenoj djelatnosti. Većina istraživanja vezanih uz tehnološko poduzetništvo u zdravstvu svodi se na opisivanje uspješnih praksi, odnosno uspješnih individualnih slučajeva. Suvremena akademska literatura postavlja brojna pitanja za istraživača i praktičara u vezi s primjenom tehnoloških inovacija u zdra- vstvu. Kao prvo, postoji zabrinutost oko sigurnosti i povjerljivosti prikupljenih, pohranjenih i obrađenih podataka o korisnicima usluga. Nadalje, složenost moderne medicinske tehnologije zahtijeva kompleksno kombiniranje znanja i vještina iz različitih područja što znači da poduzetnici u zdravstvu moraju biti interdisciplinarno obrazovani. Obrazovanje u području zdravstva i dalje se temelji na tradicionalnim oblicima nastave i generalno se ne posvećuje dovoljno pozornosti pitanju poduzetništva. Neophodna je stoga kritična rasprava o ulozi obrazovanja u poticanju poduzetništva među zdravstvenim djelatnicima. Zbog toga obrazovni programi u zdravstvu trebaju više pozornosti posvetiti poduzetništvu, odnosno uključiti ovu temu u plan i program studija. Buduća istraživanja trebala bi dodatno razjasniti koje su vrste nastavnih metoda najprikladnije za poduzetničko obrazovanje u području zdravstva.