UKLJUČENOST STUDENATA DIPLOMSKOGA STUDIJA RANOGA I PREDŠKOLSKOGA ODGOJA I OBRAZOVANJA, DOŽIVLJAJ PRIPADNOSTI STUDIJU I RAZVIJENOST PROFESIONALNIH KOMPETENCIJA

Autor(i)

  • Vlatka Domović Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • Monika Pažur Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
  • Maja Drvodelić Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

DOI:

https://doi.org/10.32903/zs.70.1.4

Ključne riječi:

diplomski studij ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja, profesionalne kompetencije studenata, osjećaj pripadnosti studiju, uključenost studenata u učenje

Sažetak

U radu su prikazani razvoj instrumenta za procjenu uključenosti studenata diplomskoga studija ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja (RPOO), odnosi između percepcije uključenosti i pripadnosti studiju, kao i odnos između uključenosti i procjene ovladanosti profesionalnim kompetencijama. U istraživanju provedenom 2022. godine sudjelovalo je 286 studenata završne godine diplomskoga studija RPOO-a sa svih učiteljskih fakulteta u Hrvatskoj.
Rezultati pokazuju da postoji statistički značajna povezanost između svih prepoznatih elemenata uključenosti studenata u učenje i dimenzija osjećaja pripadnosti, kao i procjene ovladanosti specifičnim profesionalnim znanjima, vještinama i stavovima.
Dobiveni rezultati upućuju na to da je u obrazovanju odgojitelja još uvijek prisutna obrazovna kultura koja ne prepoznaje važnost aktivne uloge studenata kao nositelja obrazovnih promjena.

Preuzimanja

Objavljeno

2024-12-24

Broj časopisa

Rubrika

Original scientific article