ZDRAVSTVENI ODGOJ U ŠKOLI IZ PERSPEKTIVE UČENIKA, UČITELJA I RODITELJA
DOI:
https://doi.org/10.32903/zs.70.2.6Ključne riječi:
roditelji; učenici; učitelji; škola; zdravstveni odgojSažetak
Zdravstveni odgoj ili odgoj i obrazovanje za zdravlje predstavlja medicinsko-pedagošku disciplinu koja za cilj ima unaprijediti zdravlje društva. Zdravstveni odgoj medicinskoj znanosti omogućuje povezivanje svojih rezultata sa socijalnim i kulturnim ostvarenjima te da odgojno-obrazovnim procesima omogući pretvorbu znanja u zdravstvena uvjerenja. Sukladno tome, zdravstveni odgoj u školama predstavlja temelj prevencije, unapređenja zdravlja, sprečavanja bolesti i osiguravanja kvalitete života. Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji mlada populacija bi trebala biti zdravija, imati veće mogućnosti usvajanja zdravih životnih navika, a trebala bi i biti sposobna uspješno i kvalitetno preuzeti društvene i ekonomske uloge. Zdravstveni odgoj u školama originalni je hrvatski doprinos ostvarenju tih ciljeva, a u nastavi se aktivno počeo provoditi u školskoj godini 2012./2013. Kroz četiri modula (Živjeti zdravo, Prevencija nasilničkog ponašanja, Prevencija ovisnosti, Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje) dodatno se promiče i osigurava pozitivan i odgovoran odnos učenika prema zdravlju te se opravdava definicija zdravlja kao stanja potpunog tjelesnog, duševnog i socijalnog blagostanja, a ne samo odsut- nosti bolesti i iznemoglosti. Od početka provođenja zdravstvenog odgoja u hrvatskim školama provedena su istraživanja koja ispituju stavove i zadovoljstvo učenika, stavove učitelja, ali i stavove roditelja vezane za dosadašnje oblike i kvalitetu provođenja zdravstvenog odgoja u školama. Cilj ovog preglednog rada je dati teorijski okvir, prikazati rezultate dosadašnjih istraživanja na temu zdravstvenog odgoja te dati novu perspektivu i potencijalna uža područja i teme istraživanja unutar zdravstvenog odgoja.