OD PAPIRA DO EKRANA: KAKO DIGITALNO OKRUŽENJE MIJENJA ŠKOLSKU LEKTIRU
DOI:
https://doi.org/10.32903/zs.70.2.8Ključne riječi:
lektira; lektira na mrežnim stranicama; mrežne straniceSažetak
Pojam „školska lektira” označava popis književnih djela koje učenici moraju pročitati tijekom školske godine u sklopu nastave hrvatskoga jezika, prema Kurikulumu za osnovne škole i gimnazije. Osnovna je svrha školske lektire poticanje kulture čitanja, obogaćivanje rječnika i upoznavanje s pisanim jezikom.
Ovaj rad istražuje suvremeni pristup književnosti kroz koncept digitalnih književnih putovanja, s na- glaskom na materijale dostupne na internetu. Analizirajući utjecaj tehnologije na pristup književnim djelima, rad razmatra prednosti i izazove digitalne ere u kontekstu obrazovanja i čitanja. Također se analiziraju različite mrežne platforme koje omogućuju pristup materijalima za čitanje, istražujući kako te platforme oblikuju iskustvo čitanja i olakšavaju proces učenja. Posebna je pozornost posvećena interak- tivnosti, uz razmatranje načina na koje mrežni alati mogu angažirati čitatelje.
Ovom analizom rad naglašava potrebu za prilagodbom obrazovnih pristupa suvremenim tehnološkim trendovima kako bi se potaknula ljubav prema književnosti u digitalnom dobu. U radu se kritički pristupa evaluaciji mrežnih stranica koje nude informacije o literaturi ili pripremljene materijale za čitanje. Posebna je pozornost posvećena analizi trima najčešće korištenim mrežnim stranicama – e-lektire, Lektire.hr, Lektirko – prepričana lektira za osnovnu školu – koje se ističu svojim različitim interpretacijama književnih djela i namjeni učenicima.