DOBROBIT DJECE NA PRIJELAZU IZ SREDNJEGA DJETINJSTVA U ADOLESCENCIJU – KVALITATIVNA ANALIZA
DOI:
https://doi.org/10.32903/zs.71.1.1Ključne riječi:
dobrobit, djeca, sreća, slobodno vrijeme, digitalne tehnologijeSažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati pojedine aspekte dobrobiti djece na prijelazu iz srednjega djetinjstva u adolescenciju u sklopu projekta Dobrobit djeteta u kontekstu obitelji. Fokusne grupe provedene su na prigodnom uzorku učenika 4., 6. i 8. razreda u osnovnoj školi u Varaždinu. Razgovor je vođen putem polustrukturiranoga protokola, organiziranoga u ova tri široka područja: sreća, slobodno vrijeme i digitalna tehnologija. Rezultati potvrđuju hipotezu o socijalnim kontaktima kao najvažnijem izvoru sreće koju kod učenika 4. razreda dominantno predstavlja obitelj, a u starijim skupinama sve važniju ulogu igraju vršnjaci. Čini se da djeca imaju autonomiju u odabiru organiziranih i izbornih aktivnosti, no slobodno vrijeme koje imaju na raspolaganju za bavljenje tim aktivnostima opada u višim razredima. Uporaba digitalnih tehnologija učestalija je kod starijih učenika, a koriste ju ne samo u obrazovne svrhe već sve više i u svrhu zabave. Studija je pokazala da su djeca svjesna većine prednosti i nedostataka korištenja digitalnih tehnologija, no potrebno je provoditi više edukacije o mogućim prijetnjama zdravlju i sigurnosti. Tijekom istraživanja tema kućnih ljubimaca spomenuta je u više navrata, što upućuje na to da se kućni ljubimci percipiraju kao važan izvor sreće, a to bi trebalo detaljnije istražiti u budućim istraživanjima.