KONAČNO U OSIJEKU (1955. − 1990.) OTVORENJE I RAD ŠKOLE ZA DJECU S RAZVOJNIM POTEŠKOĆAMA
DOI:
https://doi.org/10.32903/zs.71.1.7Ključne riječi:
školski sustav za djecu s poteškoćama; Osijek; od 1955. do 1990; HrvatskaSažetak
Ova je studija utemeljena na literaturi i arhivskim istraživanjima o školi za djecu s razvojnim poteškoćama u Osijeku. Autori razmatraju kraj 19. i početak 20. stoljeća kada su počeli nastajati prvi temelji i škole za djecu s razvojnim poteškoćama u Kraljevini Hrvatskoj i Slavoniji. U poslijeratnom razdoblju Druge jugoslavenske države inkluzija djece s poteškoćama u obrazovni sustav konačno se dogodila 1955. godine. Prvotno osnovana kao praktična škola Učiteljskoga fakulteta, u rujnu 1963. godine pretvorena je u Osnovnu školu „Dr. Zlatan Sremec”. Prate kurikul škole, izvannastavne aktivnosti, integraciju djece s poteškoćama u društvene aktivnosti, razne događaje i susrete s drugim školama slične prirode. Na temelju dokumentacije koja je sačuvana u arhivima današnjega Centra za obrazovanje i osposobljavanje „Ivan Štark” u Osijeku pruža se uvid u razvojni put obrazovnoga rada s djecom s posebnim potrebama. Primijećene su i promjene u društvenim stavovima prema osobama s invaliditetom u 1980-ima, prelazeći s karitativnoga modela na model obrazovne inkluzije.