IGRA DUNGEONS AND DRAGONS KAO SREDSTVO PRI USVAJANJU ENGLESKOGA KAO STRANOGA JEZIKA KOD DJECE PREDŠKOLSKE DOBI
DOI:
https://doi.org/10.32903/zs.71.1.8Ključne riječi:
engleski jezik, Dungeons and Dragons, igranje uloga, rano usvajanje jezikaSažetak
U radu je naglasak na mogućnosti korištenja igre Dungeons and Dragons kao sredstva za usvajanje engleskoga kao stranoga jezika kod djece predškolske dobi. Polazište su rada smjernice Nacionalnoga kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2015) koje naglašavaju važnost integriranoga i cjelovitoga pristupa usvajanju jezika, uz aktivno sudjelovanje djece i prirodno usvajanje jezika igrom. Istovremeno, rad istražuje poveznicu suvremenih metoda poučavanja engleskoga jezika u ranom odgoju i potencijala igre Dungeons and Dragons kao sredstva za usvajanje jezika. Igra Dungeons and Dragons, kao oblik igre uloga, omogućuje djeci sudjelovanje u narativnim situacijama koje kombiniraju cjelovit sadržaj i interaktivne komunikacijske zadatke. Igra potiče razvoj jezičnih i komunikacijskih vještina rješavanjem problema, suradnjom i kreativnim izražavanjem. Rad posebno ističe važnost prilagodbe pravila i sadržaja igre kako bi odgovarali interesima i mogućnostima predškolske djece. Prilagodba obuhvaća pojednostavljivanje narativa, smanjenje složenosti pravila te fokus na aktivnostima koje podržavaju ciljeve ranoga usvajanja jezika. Uz pravilno osmišljene prilagodbe, igra Dungeons and Dragons može pružiti inovativan i motivirajući okvir za usvajanje engleskoga jezika, omogućujući djeci da jezik usvajaju igrom koja je istovremeno i edukativna i zabavna.